Przekaż 1 proc. organizacjom pozarządowym z Mazowsza

Co roku wzrasta kwota przekazywana w ramach 1 proc. przy rozliczaniu podatków. W ubiegłym roku aż 175,68 mln zł z Mazowsza trafiło do organizacji pożytku publicznego. Podatnik niczego nie traci, a zyskują organizacje, dzięki którym pomoc otrzymują chore dzieci, schroniska dla zwierząt, kluby sportowe angażujące młodych czy organizacje wspierające przedsiębiorczość – zwłaszcza ekonomię społeczną.

Przykładowy zabytek

Nabór wniosków o udzielenie dotacji w 2019 r. na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, położonych na obszarze województwa mazowieckiego

O dotację może wystąpić każdy, kto jest właścicielem bądź posiadaczem zabytku wpisanego do rejestru lub posiada taki zabytek w trwałym zarządzie i posiada tytuł prawny do zabytku wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego.

Informacja o możliwość składania ofert na dofinansowanie zadań publicznych z zakresu „Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej” realizowanych w trybie pozakonkursowym (art. 19a) tzw. „małe dotacje”

Zarząd Województwa Mazowieckiego informuje, że w budżecie Województwa Mazowieckiego na 2019 rok zostały zabezpieczone środki finansowe w wysokości 1 000 000 zł z przeznaczeniem na dotacje celowe udzielane w trybie pozakonkursowym tzw. „małych dotacji” organizacjom pozarządowym realizującym zadania publiczne z zakresu „Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej ” na podstawie art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2018 r. poz. 450, 650, 723, 1365 i z 2019 r. poz. 37.). Składanie ofert przez generator Witkac.pl będzie możliwe od 15 lutego 2019 r.

Przykładowy zabytek

Aktualizacja rozstrzygnięcia naboru wniosków o udzielenie dotacji w zakresie ochrony zabytków i opieki nad zabytkami w 2018 r.

Uchwałą nr 25/18 z 19 grudnia 2018 r. oraz uchwałą nr 11/19 z 22 stycznia 2019 r. Sejmik Województwa Mazowieckiego zmienił uchwałę nr 59/18 z 22 maja 2018 r. rozstrzygającą nabór wniosków o udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, położonych na obszarze województwa mazowieckiego, zmienioną uchwałą nr 130/18 z 21 sierpnia 2018 r.

Deklaracja dostępności

Oświadczenie w sprawie dostępności

Departament Organizacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie (zwanego dalej „Urzędem”) zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Mazowsze - dialog.mazovia.pl z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (zwanej dalej „Ustawą”).

Data publikacji strony internetowej: 2018
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-04-29

Status pod względem zgodności

Strona internetowa jest częściowo zgodna z Ustawą.

Treści niedostępne

Nie jest spełnione kryterium 2.2.2 – Wstrzymywanie (pauza), zatrzymywanie, ukrywanie.

Wyłączenia

Część multimediów zamieszczonych w serwisie może nie posiadać napisów lub audiodeskrypcji, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie Ustawy.

Udogodnienia na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki, wysoki kontrast, zmiana rozmiaru czcionki, dostęp do tłumacza języka migowego dla osób niesłyszących. Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-02-25
Ostatni przegląd i aktualizacja deklaracji: 2024-03-15
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z pracownikami Biura Dialogu i Inicjatyw Społecznych, adres e-mail: dialog@mazovia.pl, telefon: 22 5979 661.


Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji w formie alternatywnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Masz prawo do żądania:

zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu, udostępnienia informacji w formie alternatywnej.

Żądanie powinno zawierać:

dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi, sposób kontaktu, dogodny sposób przedstawienia informacji w przypadku alternatywnego sposobu dostępu.

Zrealizujemy żądanie niezwłocznie (nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem). Jeżeli dotrzymanie terminu będzie niemożliwe to niezwłocznie Cię o tym poinformujemy. Podamy kiedy będziemy mogli zrealizować żądanie (nie później niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem). Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej jest niemożliwe to zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do informacji.

Skarga

Masz prawo do złożenia skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej/aplikacji mobilnej lub  jej elementu:

jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej/aplikacji mobilnej lub jej elementu, gdy odmówisz ze skorzystania z zaproponowanego przez nas, alternatywnego sposobu dostępu.

Do rozpatrywania skarg stosuje się przepisy działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego.

Skargę wyślij do Marszałka Województwa Mazowieckiego:

pocztą na adres: ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, mejlem na urzad_marszalkowski@mazovia.pl, przez e-PUAP.

Skargę możesz przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

ul. Okrzei 35, 03-715 Warszawa

Jak dojechać?

Najbliższe przystanki: Dworzec Wileński, Ząbkowska, Okrzei.

Dostępność wejścia do budynku i przejść przez obszar kontroli

Do wejścia do budynku prowadzą schody. W holu jest stanowisko ochrony. W drodze do windy jest stopień oznaczony kontrastowo. Ochrona budynku udostępnia schodołaz.

Dostępność korytarzy, schodów i wind

Budynek jest wyposażony w windę. W budynku są dwie klatki schodowe. Informacje o numerze piętra oznaczono kontrastowo. Krawędzie schodów są oznaczone kontrastowo. Toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na pierwszym piętrze. Na pierwszym piętrze, gdzie znajduje się Kancelaria Ogólna oraz pokój do obsługi interesantów, nie ma różnicy poziomów. Na piętrach 2, 3 i 4 występuje różnica poziomów (od jednego do trzech schodów) pomiędzy dwoma częściami korytarza. Korytarze są dostosowane do poruszania się na wózkach.

Pochylnie, platformy, informacje głosowe, pętle indukcyjne

W budynku jest schodołaz. Obecnie w budynku nie ma pochylni, platform i pętli indukcyjnej.

Umiejscowienie, liczba i sposób korzystania z miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością

Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe ogólnodostępne. Wymagane jest uiszczenie opłaty w parkometrze. Przed budynkiem nie wyznaczono miejsca dla osób z niepełnosprawnością.

Inne informacje

Nad drzwiami wejściowymi do każdej siedziby Urzędu jest znacznik TOTUPOINT.

Do wszystkich siedzib Urzędu i znajdujących się w nich pomieszczeń możesz wejść w asyście psa przewodnika lub psa asystującego.

Możesz skorzystać z tłumacza on-line Polskiego Języka Migowego. Kliknij w ikonę „Połącz z tłumaczem”, aby rozpocząć rozmowę. Z wideotłumacza języka migowego możesz skorzystać także podczas wizyty w Urzędzie.

Koordynatorzy dostępności w Urzędzie Agata Kowalska – Koordynator do spraw dostępności architektonicznej, adres e-mail: koordynator_dostepnosci@mazovia.pl Magdalena Marczakiewicz – Koordynator do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej, adres e-mail: koordynator_dostepnosci@mazovia.pl Daniel Potrapeluk – Koordynator do spraw dostępności cyfrowej, adres e-mail: koordynator_cyfrowy@mazovia.pl